Audrey

Shemesh

Ravia

Law - Office

 

About Us

Our Office is a Boutique Law Office Specialized in Civil And commercial Law Including Execution Law, Real Estate, Labor Law and Succession Law. In Addition we have unique knowledge and experience of Asset Tracking and finding lost bank accounts in Israel and Europe.

עורך דין- מה זה עורך דין?ואיך בוחרים עו"ד? 

 

משרדנו הינו משרד בוטיק וייחודי המתמחה בכל תחומי המשפט האזרחי על גווניו השונים ובין היתר, בדיני חוזים, דיני שכירויות (חוזה שכירות), תביעת פינוי דייר, מכירה ורכישה של דירה (נדל"ן), עריכת ייפוי כח מתמשך, בקשה לצו מינוי אפוטרופוס לבגיר, בקשות לצווי מניעה(צווי עיקול/צווי עשה) ועוד.

 

משרדנו מעניק שירות מקצועי ואדיב לאורך כל הדרך.

להתייעצות  עם משרדנו ולקבלת הצעת מחיר הוגנת, שלחו לנו  הודעה בווטסאפ או התקשרו לנייד 050-8684663 ותקבלו מענה בתוך מספר דקות! 

להודעת ווטסאפ לחץ על הלינק  הבא: 

אתם מוזמנים להשאיר כאן הודעה או ליצור עימנו קשר בנייד: 050-8684663

 

 

עורך דין- מה זה עורך דין? וכיצד בוחרים עורך דין (עורכי דין מומלצים)?- עו"ד אודרי שמש רביע

מה זה עורך דין?

עורך דין הוא אדם המורשה לעסוק בעריכת דין ובמתן ייעוץ משפטי, לאחר שלמד משפטים וקיבל הסמכה מתאימה ממוסד רשמי.

בנוסף, בסעיף 15 לפקודת הראיות המחוקק הסמיך את ציבור עורכי הדין לקבל תצהירים מאת הציבור ולאמת את חתימת המצהיר, לאחר שהזהיר את המצהיר על חובתו להצהיר אמת (להלן:" אימות תצהיר עורך דין").

להלן דוגמא לתצהיר עורך דין:

https://www.minhelet-holon.co.il/wp-content/uploads/2020/04/%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%9B%D7%9F-%D7%AA%D7%A6%D7%94%D7%99%D7%A8-%D7%91-%D7%9B-%D7%99%D7%96%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%99%D7%96%D7%94-%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A2.pdf

 

כיצד מקבלים את רישיון עריכת הדין?

על מנת לקבל רישיון עורך דין יש ללמוד תואר במשפטים במוסד להשכלה גבוהה ולאחר מכן להתמחות במשרד עורכי דין פרטי ו/או בתי המשפט ו/או במוסדות הציבוריים כגון משרד המשפטים/רשות התאגידים ועוד ועוד.

לאחר שנת ההתמחות יש לעבור את בחינת לשכת עורכי הדין ומיד לאחריה, מוענק רישיון עריכת הדין הנכסף באמצעות לשכת עורכי הדין בישראל. אם כן, על מנת לשמש כעורך דין בישראל, אדם חייב להיות חבר בלשכת עורכי הדין.

לשכת עורכי הדין פועלת על פי חוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א-1961. כאמור, הלשכה מאגדת את כל עורכי הדין בישראל. הלשכה רושמת, מפקחת ובוחנת מתמחים בעריכת דין ואחראית להסמכתם כעורכי דין ולשיפוט המשמעתי של עורכי הדין והמתמחים.

איך תדעו אם עורך הדין מתחזה?

באתר לשכת עורכי הדין בישראל, קיים מנוע חיפוש לפיו ניתן לברר האם אדם מסויים המציג את עצמו כעורך דין הוא אכן עורך דין או מתחזה. כמו כן, ניתן לקבל שם פרטים נוספים על אותו עורך דין, כגון, כתובת ומספר רישיון. להלן קישור לספר עורכי הדין המקוון בלשכת עורכי הדין:

http://www.israelbar.org.il/lawyer_list.asp?1=1&menu=3

            

איך לבחור עורך דין?

בישראל נכון להיום יש כ- 80,000 עורכי דין ומידי שנה מצטרפים לרשימה זו אלפי עורכי דין חדשים. עובדה זו לעיתים מקשה על בחירת עורך דין מתאים לצורך טיפול וניהול תיק הלקוח. לפיכך, בחירה נכונה של עורך תסייע לכם לצמצם נזקים רבים שעלולים להגרם מקבלת החלטה לא נכונה באשר לבחירת עורך דין.

 

להלן יובאו מספר כללי זהב שחשוב לבדוק בטרם תבחרו עורך דין:


א. ניסיון מקצועי בתחום:

חשוב ביותר לבחור בעו״ד אשר תחום התמצאותו ומקצועיותו הנו התחום הרלוונטי לשירות המשפטי לו אנו זקוקים, כך למשל אם אני משכיר דירה בה הדייר לא משלם לי דמי שכירות, חשוב שאפנה לעורך דין המתמחה בתביעות פינוי אשר בקיא בתקנות בפרק ט"ז לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד- 1984. זאת ועוד, אם פוטרתי מעבודתי, חשוב שאקבל ייצוג מעורך דין המתמחה בדיני עבודה והבקיא בחוק ובתקנות החלות על בתי הדין לעבודה. השורה התחתונה היא: אל תתביישו לשאול שאלות נוקבות  את עורך הדין כגון: כמה זמן הוא עוסק ספציפית בתחום המשפטי הספציפי, והאם הוא טיפל במקרים דומים למקרה שלכם בעבר. ניתן אף לבקש מעורך הדין להפנות אתכם ללקוחות קודמים שלו ולדבר איתם על מנת לקבל חוות דעת.

ב. מידע על עורך-הדין:

ניתן לקבל מידע רב על עורך הדין דרך חיפוש בגוגל ודרך האתר שלו. כך לצורך הדוגמא ניתן לברר מהם התחומים העיקריים שבהם הוא מתמחה, מה הותק שלו וכן הלאה.

בנוסף, ניתן לגלוש בפורומים המשפטיים השונים שברשת ולהתוודע לעורכי- דין מומחים בתחומים בהם אתם מחפשים עורך דין, ולהתרשם מהתשובות שהם עונים לגולשים, מרמת הידע שלהם הזמינות והמקצועיות.

ג. מתן יחס אישי ואדיב:

מכיוון שלרוב מערכת היחסים עם עורך הדין עשויה להמשך תקופה ארוכה, הרי שחשוב לבדוק את יחסו של עורך הדין כלפיכם. האם הוא קשוב לרצונותיכם? האם הוא קשוב לשאלותיכם? האם הוא מסביר לכם את הטיעונים המשפטיים בנועם, ברוגע ובסבלנות, תוך שהוא מאפשר לכם לשאול שאלות רלוונטיות ועוד ועוד.


ד. תשלום שכר טרחה:

מכיוון שעריכת דין נחשב למקצוע חופשי, הרי שכל עורך דין רשאי לגבות שכר טרחה בהתאם לשיקול דעתו. מטבע הדברים עורך-דין מתחיל יגבה לרוב שכר טרחה נמוך בהרבה מעורך-דין ותיק ומנוסה, ואולם לעיתים על מנת לקבל שירות מקצועי ואיכותי הלקוח יידרש לשלם ממיטב כספו. נציין כי ישנם מקרים ספציפיים בהם החוק קובע תשלום מקסימלי של שכר טרחה ובמצב כזה עורך הדין כפוף לשכר הטרחה הקבוע בחוק, כך לצורך הדוגמא, תביעות נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים.

לסיכום:

קבלת ההחלטה מי יהא עורך/כת הדין שלכם הינה החלטה חשובה אשר משפיעה באופן ישיר על הצלחת ניהול ההליך המשפטי ואין זה משנה באיזה תחום השירות המשפטי מוענק. לפיכך, מומלץ לפעול לפי כללים אלה ולקחת אותם במסגרת השיקולים שלכם לבחירת עורך דין. 

הנכם מוזמנים להשאיר כאן הודעה או ליצור קשר  עם עו"ד אודרי שמש רביע בנייד: 050-8684663.